Logistické trojhvězdí: Spolupráce na implementaci inteligentních rozhraní

TIMOCOM a translogica podporují Quehenberger Logistics při automatizaci jejich přepravních procesů

Mezi tyto zákazníky patří také firma Quehenberger Logistics GmbH, která pro správu a řízení interních logistických procesů používá systém translogica vyvinutý společností TRANSLOGICA GmbH, s níž spolupracuje již řadu let. Při zajišťování přeprav v rámci celé Evropy se Quehenberger spoléhá také na rodinnou inovativní firmu: TIMOCOM. Společnost Quehenberger Logistics vlastní 250 vozů a 520.000 m² skladových a logistických ploch, jejichž rentabilní a efektivní vytížení patří mezi hlavní cíle společnosti stejně jako požadavek, aby procesy, které používá, byly jednoduché, automatizované a transparentní.

Quehenberger Logistics GmbH

Úspěšná digitalizace procesů v dopravě díky rozhraním

„TIMOCOM je pro nás ve firmě velmi důležitý“, říká Christian Fürstaller, CEO & Managing Partner společnosti Quehenberger Freight GmbH. „Naše společnosti spojuje snaha být v otázkách digitalizace na špici. To rozhodujícím způsobem přispělo k našemu rozhodnutí spolehnout se při používání rozhraní na TIMOCOM.“

Steven van Cauteren, TIMOCOM Head of Key Account & Partner Management, doplňuje: „Vizí našeho zákazníka je stát se nejlepší středně velkou logistickou firmou ve střední a východní Evropě. TIMOCOM má vizi vytvořit svět bez logistických výzev. Naše znalosti v oboru a naše řešení v podobě tří API posouvají obě vize o další krok k realitě.“
Každodenní překážky, které přináší paralelní používání několika systémů, překonává Quehenberger Logistics používáním hned všech tří rozhraní.

Uzavření obchodu a objednání: jednoduché, digitalizované, závazné

Implementace rozhraní Burza nákladů do systému translogica umožňuje společnosti Quehenberger přenášet nabídky přeprav a volných vozů jedním kliknutím z jejího systému řízení přeprav do Marketplace. A výsledek? Žádné dvojí zadávání a chyby při přenášení a zvýšení časové, výdajové a pracovní efektivity. Dosah se zvýší na více než 55.000 potenciálních obchodních partnerů.
„Díky aktivnímu přístupu obou partnerů vznikla perfektní symbióza, která v krátkých vývojových intervalech již přinesla skvělé výsledky“, popisuje Hansjörg Haller, CEO společnosti TRANSLOGICA GmbH, spolupráci. „Díky spolupráci s TIMOCOM a translogica má uživatel k dispozici rozhraní s intuitivním ovládáním. Uživatelské rozhraní lze nejlépe srovnat s cestovním portálem, jako je třeba trivago, protože pro právně závazné sjednání smlouvy stačí jen několik málo kliknutí.“

Rozhraní jako klíč k automatizaci

Dosud v tomto okamžiku následoval náročný e-mailový maraton mezi Quehenberger Logistics jako zadavatelem a příslušným dodavatelem. Nyní se o zasílání objednávek postará rozhraní Objednávky, které je také integrováno do systému translogica. Zcela digitálně a právně závazně je tímto způsobem zajištěno také zasílání oboustranně potřebných dokumentů, např. pro přepravu nebezpečného nákladu, a rozhraní umožňuje i přímé převzetí objednávky. Rozhraní v Marketplace automaticky dokumentuje veškeré změny stavu. Mimoto zajišťuje také archivaci relevantních (kmenových) dat.
Quehenberger Logistics v tomto ohledu činí důležitý krok směrem ke svým dodavatelům: Údaje z e-mailových příloh musely být na straně dodavatele dosud manuálně přenášeny do příslušného TMS systému. Díky automatizaci s pomocí rozhraní je toto přepínání mezi systémy zbytečné a Quehenberger Logistics podstatně ulehčuje interní pracovní procesy obchodních partnerů.
„Používání tohoto systému nám přineslo mnoho zlepšení zejména v otázkách efektivity. Díky rozhraní Objednávky lze nyní objednávky zadávat, aniž bychom museli přepínat mezi programy. S chytrou integrací v systému translogica stačí několik kliknutí“, říká Christian Fürstaller s nadšením. „Stejně tak z této výhody těžíme i jako dodavatel.“

Až po subdodavatele: Real-Time-Visibility v přepravním řetězci

Kde je zboží? Kdy bude doručeno? To jsou dvě nejdůležitější otázky při provádění sjednaných přeprav také pro společnost Quehenberger Logistics a její zadavatele. Na tomto místě pomůže rozhraní Tracking. To zadavateli v reálném čase zasílá aktuální GPS údaje vozidel, jejichž sledování je povoleno.
„Společnost Quehenberger Logistics chce čísla pro sledování předat také subdodavatelům, aby zajistila pokud možno plošnou transparentnost“, říká Steven van Cauteren.
V praxi jsou GPS údaje automaticky přenášeny nejen zákazníkovi do jeho systému řízení přeprav, ale i ten je také může sdílet dále. TIMOCOM proto doporučuje obecně povolit sdílení údajů o sledování vozidel svým obchodním partnerům, protože to zásadně přispívá ke vzájemné důvěře. Jako specialista na IT a data zde TIMOCOM funguje také jako dodavatel dat. Agregované informace od 299 běžných poskytovatelů telematiky se uživatelům zobrazí v jejich obvyklém uživatelském rozhraní. Uživatelé navíc mohou GPS údaje předané ze systému translogica porovnat se sjednaným časem dodání. V dalším kroku lze prostřednictvím tohoto softwaru zjistit ETA. A to je z pohledu jistoty plánování velká výhoda.

Závěr: Tři rozhraní, plynulý proces přepravy

TIMOCOM, translogica a Quehenberger Logistics jsou zajedno: Digitalizace a logistika k sobě nedílně patří a ještě zdaleka nedospěly na konec svých možností.
„Pokud používání našich rozhraní Burza nákladů, Objednávky a Tracking již nyní zajišťuje, že proces přepravy je plynulý a na rozhodujících místech se nezadrhává, pak se náš obor má ještě na co těšit“, prorokuje Van Cauteren. Koronavirová pandemie v roce 2020 ukázala, jaký potenciál má digitalizace a automatizace pro odvětví logistiky. TIMOCOM bude v digitalizaci logistiky i nadále hrát důležitou roli a stát po boku svých zákazníků, a to jak s pomocí svého Marketplace, tak i jeho dalšími logickými rozšířeními, jako jsou např. rozhraní.

Nahoru