TIMOCOM 05.04.2022
4

25 let časových úspor

Rozhovor s nejstarším zákazníkem TIMOCOM, firmou Dallmaco

Wilhelm Dallmann, jednatel společnosti Dallmaco Speditionsges. mbH, sedí ve svém skladu obklopený vysokými regály a paletami.

Rok 2022 je pro TIMOCOM jubilejním rokem. Již 25 let provázíme logistiku s pomocí Smart Logistics System na její cestě k logistice 4.0. Souputníkem od prvního dne je firma Dallmaco Speditionsges. mbH. Tato spedice z Welle u Hamburgu sama existovala teprve pět let, když se v roce 1997 s naší nově založenou burzou nákladů odvážila udělat své první kroky směrem k digitální logistice. S jejím jednatelem Wilhelmem Dallmannem se vrátíme do naší společné historie, podíváme se na tehdejší výzvy a dozvíme se, jaké výhody systém nabízí firmě Dallmaco dodnes.

Pane Dallmanne, nejdříve srdečně děkujeme, že jsme se dnes sešli.

Rád si na Vás udělám čas. Potěšilo mě, že jste mě oslovili. Dalo by se říci, že tehdy jsme byli u toho, když TIMOCOM vstupoval do života.

Spolupracujeme již 25 let. Řekněte mi spontánně: Co si spojujete s TIMOCOM a tímto dlouholetým partnerstvím?

Mnoho pěkných osobních vzpomínek, které začínají s Jensem Thiermannem a tehdejší spoluprací, tedy ještě v době před TIMOCOM.

Obchodně a ve vztahu k TIMOCOM mohu říci, že firmě Dallmaco bylo tehdy pět let a byla - a je dodnes - zvídavá a otevřená novým věcem. Pak přišel TIMOCOM s tou lákavou nabídkou, že kontakty a nezadané přepravy bude zobrazovat digitálně. Některé z těchto kontaktů v systému jsem už znal, díky tomu tady byla hned od začátku důvěra, která přetrvala dodnes.

Můžete popsat práci s mladou burzou nákladů, tehdy to totiž byla ještě výhradně jen burza nákladů?

Tehdy jsme se k internetu připojovali pomocí modemu. Vzpomínám si, že náš první modem vždycky hlasitě skřípal a nahrávání dat docela trvalo. Burzu nákladů jsme instalovali na centrálním počítači a každé ráno jsme s napětím očekávali, jestli a pokud ano, tak jaké nové nabídky byly pomocí dálkového přenosu dat do burzy nahrány.

Když jsme našli něco zajímavého, nabídku jsme vytiskli a faxem jsme ji poptali u zadavatele nebo jsme si zavolali. Ovšem ale ještě ne pomocí automatického vytáčení. Mnoho věcí se tedy současně ještě dělalo manuálně.

Ostatně TIMOCOM ID tehdy ještě vůbec o ničem nevypovídalo.

Udělejme si malé srovnání: Co bylo před 25 lety časově nejnáročnější? Co bylo tehdy samozřejmé a dnes je to považováno za zbytečně komplikované?

Když se na to podívám zpětně, tak manuální postupy byly tehdy skutečnými požírači času. Tehdy to trvalo minimálně 30 minut, než vůbec byly k dispozici všechny dokumenty nezbytné k vytvoření objednávky přepravy. Když jste pracovali s firmou ze zahraničí, mohly z toho být i hodiny, protože zprávy se často přenášely pomocí telexu a spojení se často přerušilo. Ale to bylo normální, jinak to nešlo. Dnes, když jsme zvyklí na vysoké rychlosti a dokumenty jednoduše nahrajete a objednávky vytvoříte jedním kliknutím myši, si takové překážky jen sotva dokážeme představit. Vytvoření objednávky přepravy zabere nanejvýš tři minuty.

Tehdejší způsob práce je jedna věc, vlastní výzvy druhá. Jaké výzvy měla firma Dallmaco v době, kdy se v roce 1997 stala zákazníkem TIMOCOM? Co Vás tehdy přimělo vsadit důvěru na tento nový formát a stát se jedním z prvních zákazníků?

Naší výzvou byly jízdy naprázdno: Naše auta se prázdná vracela i 1.000 kilometrů. TIMOCOM na to měl jednoduché řešení.

Kromě technických výhod jsme u TIMOCOM oceňovali také vyúčtování formou měsíčního paušálu za používání přístupu. Vyúčtování za službu jako takovou - a tak je to dodnes - probíhá mezi smluvními partnery za skutečně odvedenou práci.

Nehledě na to panuje v burze nákladů atmosféra důvěry. Kdo je zákazníkem TIMOCOM, jde sám dobrovolně s kůží na trh. Tento pozitivní přístup ve prospěch transparentnosti byl něčím novým. Postupně přibývali další a další známí, což ještě podtrhlo serióznost a dnes to lze již považovat za kritérium kvality.

Za uplynulých 25 let se toho hodně stalo. Když se ohlédnete zpět, s čím Vám TIMOCOM hlavně pomohl? Můžete to vyjádřit čísly?

Aplikacím od TIMOCOM vděčíme na úrovni procesů za 80 procent

úspory času, protože se systémem a jeho rozhraními vyřizujeme objednávky kompletně digitálně. Navíc se nám podařilo významně snížit množství jízd naprázdno. Vyhledávání v oblastech v burze nákladů nám velmi pomohlo nacházet přepravy pro cesty zpět z periferních oblastí.

Kromě toho nám mezinárodní zaměření systému pomohlo vstoupit na nové trhy. V roce 2015 jsme například otevřeli pobočku v Bosně. Bez TIMOCOM by tento kontakt pravděpodobně nikdy nevznikl. Ale nejde jen o to, že jsme vstoupili na nové trhy, máme také lepší cit pro tyto trhy, pro lidi a typické místní zvyklosti.

Před TIMOCOM se také jen těžko porovnávali nabídky. Jako mladá firma jsme mohli hodně odkoukat - jak jiní vyargumentují svoje ceny, jaké používají důvody, s čím vstupují do vyjednávání.

Systém tedy nabízí pomoc v nejrůznějších oblastech.

To nás těší, děkujeme! Teď se dostáváme k poslední otázce a rádi bychom nahlédli do budoucnosti. Co byste TIMOCOM vzkázal na příštích 25 let?

Systém od TIMOCOM byl od začátku jednoduchý. I navzdory inovacím, díky nimiž se systém jako takový stával stále komplexnějším, zůstalo zachováno jeho snadné ovládání. Když zapracováváme nové kolegy i nováčky z jiného oboru nebo učně, kteří s tímto systémem ještě nikdy nepracovali, zaškolí se během jednoho dne. Určitě tuto jednoduchost zachovejte.

Nehledě na to: V oboru jste synonymem inovace a umím si představit, že TIMOCOM bude i nadále významným motorem digitalizace logistiky.

 

Ostatně: Společnosti Dallmaco Speditionsges. mbH bude letos 30. Rádi bychom využili této příležitosti, abychom Vám srdečně pogratulovali a popřáli i nadále úspěšné podnikání a vždy šťastnou cestu!

Staňte se znalcem v oboru

Nechte si pravidelně zasílat relevantní články, důležité odborné příspěvky a exkluzivní zprávy pro uživatele!


Přihlášení k odběru novinek

Nahoru