Dopravní firma: Jak získat zakázky
Pomoc při rozjezdu dopravní firmy
Proces založení firmy se získáním všech podkladů je pouze prvním krokem. Se schválením živnosti může začít vstup do samostatného podnikání. Poté přijdou první výzvy. Mezi ně patří i získávání přepravních objednávek. V tomto článku Vám vysvětlíme, jak se Vám to podaří.
Chcete ihned získat zakázky? Ve Smart Logistics System od TIMOCOM máte přístup k největší evropské burze nákladů a k aplikaci Výběrová řízení.
Obor dopravy a logistiky je trvale rostoucím hospodářským odvětvím a díky tomu roste i jeho atraktivita pro podnikatele. Rozhodnutí založit vlastní dopravní firmu je proto nasnadě. Založení vlastní firmy a její zavedení na trhu ale může být velkou výzvou. V tomto seriálu na blogu nabízí TIMOCOM pomoc při nastartování podnikání pro dopravce, speditéry a logistiky.
Cílem není nabízet klasické poradenství při založení firmy pro start-upy, zájemce o založení firmy či ty, kteří se osamostatnili před nedávnem. Poskytneme Vám konkrétní rady z logistické praxe, s nimiž Vaše cesta k samostatnému podnikání začne úspěšným startem. Založení dopravní firmy je spojeno s některými počátečními kroky, které jsme přehledně shrnuli v článku na blogu TIMOCOM. V této části Vám vysvětlíme, jak můžete získat zakázky. Představíme Vám dva často používané způsoby: burzy přeprav a zadávací platformy.
Burze nákladů se (téměř) nevyhnete
Trh jednorázových přeprav nabízí atraktivní možnosti dopravcům a speditérům. Prostřednictvím burzy nákladů máte možnost získat objednávku přepravy.
Burzy nákladů
Burzy nákladů nebo přeprav slouží jako jednoduché tržiště, na němž se mohou setkávat ti, co poptávají, a ti, co nabízí. Potkávají se tu všichni ti, kdo hledají volné vozy nebo je chtějí vytížit. Všichni účastníci trhu mohou nabízet nadbytečné dopravní kapacity nebo se podívat, zda jsou takové volné kapacity k dispozici.
V burze nákladů je v zásadě uvedena relace, údaje o termínu dodání a specifické informace o přepravě a volném voze.
Na internetu v současnosti naleznete velký počet burz se širokým spektrem kvality. Některé burzy fungují jako digitalizovaná nástěnka, jiné umožňují digitální, propojené procesy. Často jsou to doplňkové služby, které jsou zapotřebí ke zpracování objednávky. Mezi tyto doplňkové služby může patřit například funkce sledování vozidel nebo nástroj k plánování tras.
Na těchto portálech může každá firma inzerovat nabídku nebo poptávku. Pravidla přístupu jsou u každého poskytovatele jiná a před používáním burzy je potřeba si je zkontrolovat. Ne každá firma v bezplatné burze nákladů musí být seriózní. Před uzavřením obchodu je vhodné pečlivě prověřit obchodní partnery. Seriózní burzy nákladů to udělají za Vás a přístup do sítě umožní pouze prověřeným firmám.
Kdo chce zůstat konkurenceschopný a snáze získat zakázky, ten si zvolí některou z burz přeprav, která podporuje digitální procesy. Míra digitalizace v logistice stále roste. Zaprvé je pro dopravní firmu důležité, aby jejími obchodními partnery mohly být rovněž vysoce digitalizované firmy.
Zadruhé šetří digitální procesy velké množství času při uzavírání a vyřizování objednávek. Komunikace mezi Vámi a Vaším budoucím zadavatelem může například probíhat online. V ideálním případě lze při vyhledávání objednávek v systému zadat filtry, které umožní najít mezi velkým počtem nabídek tu nejvhodnější zakázku. Patří sem údaje o termínu a informace o přepravě a ložném prostoru, které lze ve filtrech nastavit jedním kliknutím. Pokud navíc obdržíte ihned oznámení o nových nabídkách, pak jste v burze nákladů našli velmi dobrý nástroj pro získávání zákazníků. Všechny tyto digitální kroky Vám ušetří spoustu času.
Zadávací platformy
Nejjistější cestou k naplnění Vaší kapacity jsou stálí zákazníci. Abyste nemuseli během jízdy přemýšlet o tom, jak získáte další zakázku, používejte platformu výběrových řízení. Ta může pomoci nalézt nové obchodní partnery, kteří objednávají pravidelně. Etablujte se jako firemní speditér a zajistěte si tak pravidelné nebo alespoň opakované zakázky. Náklady na získání jedné zakázky se sníží. Tím opět ušetříte čas.
Na zadávací platformě si můžete zakázky přímo prohlédnout. Zadavatele je možné kontaktovat přímo, projednat s ním detaily a zeptat se ho na podmínky. Právě pro začínající podnikatele je to optimální varianta, která umožní zjistit, jací zákazníci jsou na trhu nebo o jaké vozy je zájem. Nejdůležitějším bodem je počet aktérů, kteří jsou na zadávací platformě aktivní.
Každá síť, ať burza nákladů nebo zadávací platforma, žije z počtu svých účastníků. Čím větší okruh je, tím vyšší je Vaše pravděpodobnost, že získáte zakázku a vyhnete se jízdám naprázdno. Běží-li spolupráce se zadavatelem dobře, může z toho vzniknout dlouholetý obchodní vztah. Logistické odvětví je dynamické a podmínky na trhu se mohou rychle měnit. Pokud nějaký zadavatel vypadne, naleznete přes burzu nákladů nebo zadávací platformu rychle jiné zakázky.
Burzy přeprav a platformy výběrových řízení Vám zaručí flexibilitu a jistotu. Nezáleží, zda se přitom chcete dostat k prvním zakázkám nebo jste již na trhu zavedení a chcete vstoupit na nové trhy - ve Smart Logistics System od TIMOCOM spojíte obojí. Naleznete zde objednávky přeprav přes trh jednorázových obchodů nebo v aplikaci Výběrová řízení.
Burza nákladů od TIMOCOM je největší v Evropě. Díky síti sestávající z více než 45.000 zákazníků bez obtíží naleznete partnera. To se podaří rovněž prostřednictvím aplikace Výběrová řízení, přes kterou naleznete spolehlivé partnery pro pravidelné přepravy.
Vyzkoušejte Smart Logistics System od TIMOCOM po dobu čtyř týdnů zdarma a vyberte si až z 800.000 nabídek denně tu nejvhodnější pro Vás:
Mohlo by Vás také zajímat:
TIMOCOM Pomoc při rozjezdu: Jak založit dopravní firmu?
TIMOCOM Pomoc při rozjezdu: Jaká pojištění jako dopravní firma potřebujete?