Jak digitální logistické procesy usnadňují práci dispečerů
Společnosti KMC Spedition šetří peníze, čas i nervy
O KMC Spedition OG
Společnost KMC Spedition se sídlem v Eferdingu u Lince a ve Welsu působí na evropském dopravním trhu od roku 2017. Rodinná rakouská společnost nabízí širokou škálu služeb včetně částečných a celovozových zásilek, kurýrních a speciálních jízd, spedice projektů, linkové přepravy a správy nakládacích zařízení. Postupem času se rozrostla nejen velikost vozového parku (30 stálých dopravců), ale také počet zaměstnanců. Společnost nyní posiluje sedm zaměstnanců kolem jednatelů Kamila a Petry Mathajsl.
„Digitalizace usnadňuje každodenní práci“
Vůle ke změně byla pro Kamila Mathajsla rozhodujícím faktorem, proč se rozhodl založit vlastní dopravní společnost. U jeho předchozích zaměstnavatelů se kvůli záplavě papírů a tlustých pořadačů procesy prodlužovaly. Byl přesvědčen, že digitalizace každodenní práci usnadní: „Udělám to lépe!“ Založil společnost KMC Spedition s cílem, mít od počátku všechny procesy digitální a bezpapírové. Dnes má celý svůj systém v cloudu. Jeho zaměstnanci k němu mají přístup odkudkoli.
Přes všechny možnosti digitalizace je však pro Kamila Mathajsla velmi důležitá jedna věc: „Osobní přístup je pro nás nade vše. Nemáme call centrum a každý zákazník má svého kontaktního pracovníka.“ Ať už se jedná o clo, plánování nebo pojištění přepravy – kompetentní kontaktní osoba je vždy k dispozici do 24 hodin. „Naším cílem je šetřit čas, abychom ho mohli investovat do individuální podpory našich zákazníků,“ říká.
Činností požírajících čas je v každodenní práci hodně – a to v celém průběhu procesu přepravy. Začíná to už snahou vyhýbat se jízdám naprázdno. Znáte to: Čím déle zůstávají nákladní vozidla nebo dostupné přepravní kapacity nevyužity, tím méně efektivní je využití těchto zdrojů. Proto je důležité dostupný prostor přidělovat co nejrychleji.
Po obdržení přepravní zakázky je časově náročné zejména udržování relevantních dat v systému. Nejprve přenos do systému řízení dopravy a v návaznosti na to pak průběžná údržba kmenových dat. Duplicitní datové záznamy, chybějící informace nebo zastaralé údaje vedou k chybám v procesu, což zase stojí čas.
Během doručování se čas investuje především do aktualizací stavu. Zákazník chce samozřejmě vědět, kde se kamion nachází nebo kdy zboží dorazí. Komunikace v této souvislosti je časově náročná nejen pro společnost KMC Spedition, ale také pro zákazníky a řidiče. Všem zúčastněným nepřestává zvonit telefon.
Chcete si bezplatně vyzkoušet TIMOCOM a na vlastní kůži zjistit, jak vám naše služby ušetří čas a nervy? Nezávazně se zaregistrujte a objevte TIMOCOM Marketplace.
Efektivní logistický software Vám poskytne více času na to podstatné
Od samého založení společnosti její jednatel neustále prosazuje digitalizaci své spedice. „Digitální pracovní postupy se zpočátku zdají složité, ale později práci usnadňují.“ Společně se svými partnery dokonce vyvinul pracovní postupy, které dříve neexistovaly.
Také TIMOCOM provází firmu od jejího založení. Původně v oblasti zadávání přebytečných přeprav a zabránění jízdám naprázdno. „Tyhle výzvy úspěšně zvládáme z 99 % pomocí TIMOCOM Marketplace“, říká. Rychlým zadáním přepravy ušetří společnost spoustu času a přidělováním volné ložné plochy především nákladů. Také funkci „Výběrová řízení“ Kamil Mathajsl již s úspěchem využil.
Od roku 2022 je TIMOCOM Marketplace prostřednictvím rozhraní propojeno také se systémem řízení dopravy. Nové rozhraní, které bylo zavedeno koncem roku 2023, potěšilo zejména dispečery v KMC Spedition. Nové rozhraní „Firemní profily“ přenáší profily z Marketplace přímo do TMS partnerské společnosti TIMOCOM translogica. Odpadá tak nervy drásající ruční práce. „Ušetříme přibližně čtyři minuty na jednu zakázku – propočítáno na celý měsíc je to deset až dvanáct hodin,“ vypočítává jednatel společnosti. Současně se zvyšuje kvalita dat.
Další čas ušetří Kamil Mathajsl a jeho tým díky službě Sledování zásilek od společnosti TIMOCOM. Svým zákazníkům tak poskytuje informace o přepravě v reálném čase – a ti je také stále častěji vyžadují. Největší výzvou je, že ještě ne všichni dopravní partneři spolupracují. U svých stálých dopravců proto rád sám vyvíjí potřebné přesvědčovací úsilí. Po jejich úspěšném zapojení do systému pak k uvolnění vozidla pro konkrétní zakázku stačí stisknout jedno tlačítko. „Musíme být moderní a nemůžeme zůstat stát na místě,“ říká Kamil Mathajsl.
Připravit se na budoucnost s digitálními logistickými procesy
Situaci shrnuje Kamil Mathajsl takto: „Se službami od TIMOCOM pracujeme mnohem efektivněji a šetříme peníze, čas i nervy.“ Ušetřený čas se investuje do osobní zákaznické podpory. Je přesvědčen, že společnosti, které se digitalizují, budou moci v náročných dobách snáze reagovat na události vývoje. Dobrým příkladem pro něj byla pandemii koronaviru: „Se spoustou z těch změn jsme neměli žádné problémy, protože jsme stejně byli digitální.“
Mohlo by vás také zajímat:
Benedikt Stasch
Marketing Campaign Manager