Vánoční logistika 2023
Co očekávat a jak se připravit
První čokoládoví Mikuláši jsou na pultech supermarketů od začátku září a vždy je doprovází perník a domino. Ale ve vánočním duchu se již nějakou dobu nesou nejen naše chuťové buňky – v rámci projektu Christmas Survey bylo v roce 2018 zjištěno, že více než polovina dotázaných přemýšlela o nákupu vánočních dárků již v listopadu nebo dokonce dříve. Je tedy nejvyšší čas začít se připravovat na vánoční nákupy!
Předvánoční období klade vysoké nároky na logistiku
Něco málo přes 19 % ročních maloobchodních tržeb připadá na měsíce listopad a prosinec, jak prozrazuje výpočet Německého svazu maloobchodu. Některá odvětví jsou tím obzvláště ovlivněna, přičemž předvánoční období je obzvláště silným obdobím prodeje v odvětví obchodu s knihami, hračkami a spotřební elektronikou. Tato skutečnost se samozřejmě odráží i v logistice. BVL očekává pro rok 2023 celkový vývoj obratu ve výši 330 miliard eur. Pro srovnání: V roce 2022 to bylo 319 miliard eur.
V tomto článku jsme pro Vás připravili několik tipů, jak se můžete na tyto náročné měsíce připravit a optimalizovat své logistické procesy.
Rozšiřujte svou síť a zůstaňte flexibilní
Pokud chcete zvládnout zvýšený objem logistiky během vánoční sezóny, měli byste být co nejpružnější. To dává smysl zejména v souvislosti s vozovým parkem a sítí partnerů. V předvánočním období se tlak na včasné doručení ještě zvyšuje a rozhodující může být rychlá dostupnost dopravních partnerů a vozidel. Prostřednictvím nabídek, jako je např TIMOCOM Marketplace mají společnosti možnost rozšiřovat svou síť krátkodobě i dlouhodobě. Máte přístup k více než 53.000 ověřených partnerů z celé Evropy.
Včasné dodávky jsou žádanější než kdy jindy
V žádném jiném ročním období nepřikládají zákazníci takový význam včasným dodávkám jako právě v období Vánoc. Efektivita, spolehlivost a servis jsou proto pro logistiku ještě důležitější. Zde lze využít digitální nástroje, které pomohou optimalizovat procesy a nabídnout zákazníkům větší spolehlivost. S řešením zobrazování v reálném čase, jako je např. sledování zásilek live od společnosti TIMOCOM, můžete sledovat stav svých zásilek pomocí dat v reálném čase a GPS a nabídnout všem stranám zapojeným do přepravy plnou transparentnost o průběhu dodávky. Všichni tak mohou spolupracovat na tom, aby byly všechny dárky pod vánočním stromečkem včas.
Optimalizujte svůj sklad
K vyšší efektivitě a spolehlivosti dodavatelského řetězce může významně přispět také optimalizovaný design skladu. Můžete například zavést digitální pomocníky nebo se flexibilněji organizovat pomocí rozsáhlé sítě skladů.
Závěr: Jak se připravit
Rychlé tempo průmyslu a vysoké nároky zákazníků i v roce 2023 opět podpoří vánoční prodeje. Předpokladem pro zvládnutí této výzvy je široká a spolehlivá síť dopravních partnerů a transparentní procesy. Marketplace společnosti TIMOCOM může Vám i Vaší firmě pomoci připravit se na předvánoční období na obou místech.
Mohlo by Vás také zajímat:
Zvýšení mýtného v roce 2023 a jeho tvrdá realita
Řízení dopravy: zlepšování procesů v rámci dodavatelského řetězce