Kdy je ten správný čas na digitalizaci logistiky?
Význam digitalizace pro dopravní a spediční firmy
Digitalizace prostupuje všemi odvětvími a své místo má také v logistice. Firmy jsou neustále nuceny uvažovat nad zaváděním automatizací a moderních technologií, zejména pro úsporu nákladů a zefektivnění procesů. Jaké přínosy má pro dopravní a spediční firmy digitalizace logistiky? Jaký význam má digitalizace pro burzu přeprav nebo vytěžování?
V dynamickém prostředí logistiky se stále zvyšují nároky na kvalitu, flexibilitu a rychlost doručování. Převládá tlak na udržení nákladů, i když se zvyšují objemy přepravy. Digitalizace logistiky je tak pro dopravní a spediční firmy skutečně naléhavým požadavkem.
Proto tyto firmy musí přehodnocovat své obchodní modely, procesy a postupy zabezpečení plynulosti a spolehlivosti dodavatelského řetězce. Digitalizace a inovativní technologie se tak stávají nezbytnými nástroji pro očekávanou a vyžadovanou změnu dodavatelského řetězce.
Zásadní výhody digitalizace logistiky pro dopravní a spediční firmy
Logistická nebo přepravní společnost, která s využitím digitalizace inovuje interní logistické procesy, je schopná rychle reagovat na aktuální potřeby v rámci dodavatelského řetězce. Mezi další benefity patří:
- optimalizace kapacity
- posilování výkonu firmy
- zvyšování kvality
- zabezpečení flexibility řetězce
- schopnost odbavit více poptávek
Proč by měly dopravní a spediční firmy uvažovat o digitalizaci logistiky právě teď?
Důležitost logistiky roste. Je to dáno napjatou situací na dopravním trhu, kterou způsobují problémy s nedostatkem řidičů a nedostatečnou dopravní kapacitou. Tento trend bude podle předpokladů pokračovat v dalších letech, a proto má obrovský smysl zaměřit se například na efektivní vytěžování kamionů.
“Skutečnost, že oblast FreightTech roste, je vidět nejen na obchodních číslech firmy TIMOCOM: Institut Fraunhofer SCS zjistil, že velká část zhruba 350 start-upů v oblasti logistiky, které nabízí své služby v německy mluvícím prostoru, nabízí technologie nebo služby na podporu logistických služeb.”
Tim Thiermann, Managing Partner firmy TIMOCOM
Během posledních 2 let se tak stále více dopravních firem potýkalo s nárůstem počtu zákazníků. Existují v podstatě jen dvě řešení. Buď pracovat ve “starém” režimu a nechat si utéct spoustu zakázek, nebo nasadit chytré logistické řešení, se kterým dokážou spediční a dopravní společnosti čelit výše uvedeným problémům a získat větší podíl na trhu.
Je nutné ještě dodat, že digitalizace logistiky se stává a ještě dlouho bude velkou konkurenční výhodou. Jasně o tom hovoří čísla. TIMOCOM nedávno prolomil hranici 50.000 zákazníků, což jasně potvrzuje fakt, že digitalizace logistiky je na vzestupu.
Porovnání firem, které se zaměřují na digitalizaci v logistice
Vzhledem k tomu, že digitalizaci potřebuje stále více spedičních a dopravních firem, existuje také několik řešení. Na ukázku jsme pro Vás vybrali 3 nejzajímavější:
Raaltrans
Denní nabídka na burze přeprav 128.000+
Trans.eu
Denní nabídka na burze přeprav 200.000+
TIMOCOM
Denní nabídka na burze přeprav 800.000+
Zjistěte více o největší burze nákladů v Evropě>>
3 důvody, proč pro digitalizaci zvolit TIMOCOM
- Burza nákladů od TIMOCOM je největší v Evropě.
- Síť TIMOCOM se skládá z více než 50.000 zákazníků, mezi kterými snadno najdete obchodního partnera. Také díky aplikaci Výběrová řízení.
- Marketplace od TIMOCOM nabízí i řadu dalších užitečných aplikací, které můžete vyzkoušet zdarma.
Další zajímavé články:
Čtyři zásadní body, které musíte znát-Mezinárodní úmluva CMR
Eurolicence: Co bude od května platit pro kurýrní, expresní a balíkové služby