Z domova 30.11.2021
1

Čeští dopravci budou muset zdražovat

Zdražení energií, potíže v dodavatelsko-odběratelských řetězcích a pandemie významně ovlivňují oblast silniční nákladní dopravy.

ČESMAD BOHEMIA - Ziskovost v mezinárodní a vnitrostátní dopravě 2021

Tuto situaci monitoruje sdružení ČESMAD BOHEMIA prostřednictvím ankety mezi svými členy za jednotlivá čtvrtletí. Rostoucí náklady nejen za naftu způsobují zejména vnitrostátním podnikům značné problémy a jediným východiskem, jak se dostat ze ztráty, bude nárůst ceny za služby.

Cena nafty vzrostla o 31 % od začátku roku, a to je nárůst tlumen snížením spotřební daně o jednu korunu. Cena za AdBlue vzrostla až o 300 %. Vše ještě komplikuje nedostatek řidičů a byrokracie spojená se zaměstnáváním řidičů z východu. Dalším problémem je pro podniky dlouhá splatnost faktur, která se pohybuje v rozmezí 60 až 90 dní, a právě tuto problematiku likvidity pomáhá řešit TIMOCOM. Více se o factoringu dozvíte na našich stránkách:

Platební služby pro dopravce od JITpay

Z ankety vyplývá, že za 3. čtvrtletí 2021 dosáhlo na zisk 62 % mezinárodních dopravců a 52 % vnitrostátních dopravců. Výhledy na zisk ve 4.čtvrtletí 2021 má 61 % mezinárodních dopravců a pouze 49 % vnitrostátních. Jediným řešením pro vnitrostátní dopravce je nárůst cen o 15 až 20 %, aby se předešlo krachu.

Pro přechod na originální tiskovou zprávu od sdružení ČESMAD BOHEMIA klikněte na Tisková zpráva - Barometr nákladní dopravy.

 

Mohlo by Vás také zajímat:

Jak si zajistit likviditu v nejistých dobách?

Hrozí logistice vlna insolvencí?

Dopravní barometr TIMOCOM: Silný nárůst po letním propadu ve třetím čtvrtletí

Keywords:

Staňte se znalcem v oboru

Nechte si pravidelně zasílat relevantní články, důležité odborné příspěvky a exkluzivní zprávy pro uživatele!


Přihlášení k odběru novinek

Nahoru