Čeští dopravci budou muset zdražovat
Zdražení energií, potíže v dodavatelsko-odběratelských řetězcích a pandemie významně ovlivňují oblast silniční nákladní dopravy.
Tuto situaci monitoruje sdružení ČESMAD BOHEMIA prostřednictvím ankety mezi svými členy za jednotlivá čtvrtletí. Rostoucí náklady nejen za naftu způsobují zejména vnitrostátním podnikům značné problémy a jediným východiskem, jak se dostat ze ztráty, bude nárůst ceny za služby.
Cena nafty vzrostla o 31 % od začátku roku, a to je nárůst tlumen snížením spotřební daně o jednu korunu. Cena za AdBlue vzrostla až o 300 %. Vše ještě komplikuje nedostatek řidičů a byrokracie spojená se zaměstnáváním řidičů z východu. Dalším problémem je pro podniky dlouhá splatnost faktur, která se pohybuje v rozmezí 60 až 90 dní, a právě tuto problematiku likvidity pomáhá řešit TIMOCOM. Více se o factoringu dozvíte na našich stránkách:
Platební služby pro dopravce od JITpay
Z ankety vyplývá, že za 3. čtvrtletí 2021 dosáhlo na zisk 62 % mezinárodních dopravců a 52 % vnitrostátních dopravců. Výhledy na zisk ve 4.čtvrtletí 2021 má 61 % mezinárodních dopravců a pouze 49 % vnitrostátních. Jediným řešením pro vnitrostátní dopravce je nárůst cen o 15 až 20 %, aby se předešlo krachu.
Pro přechod na originální tiskovou zprávu od sdružení ČESMAD BOHEMIA klikněte na Tisková zpráva - Barometr nákladní dopravy.
Mohlo by Vás také zajímat:
Jak si zajistit likviditu v nejistých dobách?
Hrozí logistice vlna insolvencí?
Dopravní barometr TIMOCOM: Silný nárůst po letním propadu ve třetím čtvrtletí