Hodnocení pomáhá odvětví logistiky dosáhnout větší transparentnosti a úspěchu
Jak důležité je hodnocení pro Vaši firmu
Procházíte si hodnocení, než něco (na)koupíte? Hodnocení hrají před nákupem nebo zadáním zakázky velkou roli. To platí také pro přepravní zakázky. Uživatelé TIMOCOM mohou nyní díky hodnocení udělit za provedenou přepravu až 5 hvězdiček: Hvězdiček, které rozhodují o úspěchu a růstu firmy.
Zpětná vazba od ostatních uživatelů je často rozhodující
Vše začalo po roce 2000 s portály pro hodnocení hotelů. Cílem bylo, abyste mohli před rezervací posoudit, zda hotel za tu cenu stojí. Dnes existují online hodnocení na všechny možné produkty a služby. Od návštěvy lékaře až po let vzducholodí.
Hodnocení mají cenu zlata: Největší německý institut pro výzkum trhu GfK zjistil, že před rozhodnutím o nákupu kontaktuje firmu přímo jen málokdo: V roce 2016 vyhledávalo takový kontakt ještě 34,5 % poptávajících, v roce 2021 už jen 12,7 %. Zpětná vazba od ostatních kupujících je považována za autentickou, upřímnou a užitečnou. Online hodnocení vytvářejí transparentnost a šetří čas. V konečném důsledku právě ony rozhodují o tom, zda kliknete na tlačítko „Koupit“ nebo „Uzavřít smlouvu“. A to s dobrým pocitem.
Hodnocení vytváří konkurenční výhodu také v odvětví logistiky
V burze nákladů od TIMOCOM jsou každých pár sekund uveřejňovány nové nabídky přepravy a volných vozů. Stejně rychle se zde nacházejí noví obchodní partneři. Zadavatel a dodavatel dopravních služeb tak navzájem získávají velký náskok v důvěře. Dopravce předfinancovává svou službu a věří v co nejrychlejší platbu. Zadavatel přepravy je zase závislý na tom, zda bude jeho zboží dodáno nepoškozené a včas. Právě tyto vlastnosti jsou nyní ve Smart Logistics System od TIMOCOM patrné – díky hodnocení.
Po provedení přepravy se smluvní partneři mohou vzájemně ohodnotit na stupnici od jedné do pěti hvězdiček. Kategorie hodnocení se týkají:
- dodržení termínu platby
- dodržení termínu nakládky a vykládky
- zacházení se zbožím a dokumenty
- férovosti
- komunikace
Cena dobrého hodnocení v odvětví přepravy
Pro paní Richter ze společnosti Martina-Richter-Express jsou hodnocení důležitým doplňkem osobních doporučení. Jako dispečerka ráda dává svým partnerům dobrá hodnocení – a povzbuzuje je, aby sami hodnocení dávali. Na základě desítek let praktických zkušeností paní Richter ví, co vytváří dobrý obchodní vztah: „Svým dopravcům platím ihned. To je pro mě a mé partnery velmi důležité.“ Transparentnost a spolehlivost hrají důležitou roli jak v každodenním podnikání, tak i v hodnocení. Kromě toho by se například měly přijímat pouze takové zakázky, které jsou realizovatelné. „Pokud je zakázka v požadovaném čase stěží realizovatelná, odmítám ji. Koneckonců ani řidič by neměl být vystaven tlaku, a ani zákazník by tím později neměl trpět. Mé dobré jméno je pro mne důležitější než jedna lukrativní jízda navíc.“
Přesně takovou otevřenou spolupráci oceňuje a jako zákazník v oblasti dopravy očekává také společnost Oldenburg-Kunststoff-Technik GmbH. „V danou chvíli se vždy mohou stát nějaké nepředvídatelné věci. Poruchy kamionů, nedostatek řidičů, vysoké náklady na pohonné hmoty, to je jen několik věcí, u kterých je pro nás poctivé jednání s našimi partnery důležité. Pokud se o problémech komunikuje včas, mohou obě strany pracovat na řešení, které bude přijatelné i pro všechny zúčastněné strany,“ říká zást. vedoucího logistiky Florian Schlagintweit. Firma s tradicí vyrábí již více než 40 let 100% recyklovatelné obaly a izolační řešení z polyethylenu na třech místech v Bavorsku a Sasku-Anhaltsku. Se 17 vlastními vozidly a dopravními partnery naložíme ročně přibližně 5.500 kompletních kamionů bublinkových, pěnových a smršťovacích fólií. Prostřednictvím Smart Logistics System je každý týden zadáváno 70 až 100 přeprav. Hodnocení provedených zakázek pomáhají také ostatním společnostem najít spolehlivého partnera. Kromě toho je velmi důležité vlastní firemní skóre sestávající z minimálně pěti hodnocení. Volný vůz se stal vzácností, zadavatelé přepravních zakázek musí proto zaujmout, aby si zajistili kapacitu v nákladních vozech.
„Dobrá hodnocení od jiných firem svědčí o tom, jak se tito zadavatelé chovají z hlediska komunikace, smluvních ujednání i plateb. Čím vyšší je skóre, tím více je oceňována spolehlivost společnosti a tím snazší je pak přesvědčit například poskytovatele služeb z řad dopravců, aby s námi navázali spolupráci,“ říká pan Schlagintweit.
Díky hodnocení v burze nákladů od TIMOCOM se mohou zadavatelé a dodavatelé dopravních služeb vzájemně hodnotit v jednotlivých kategoriích, které jsou pak základem úspěšné spolupráce. Celkově vnáší hodnocení na trh další pozitivní efekt: Nová transparentnost nejenže vytváří větší důvěru, ale také motivuje uživatele k dalšímu zlepšování svých služeb a vzájemného chování.
Hledáte rychle přepravu nebo volnou kapacitu nákladních vozů? Se Smart Logistics System od TIMOCOM vždy najdete vhodné a ověřené obchodní partnery. Nyní ještě transparentněji díky hodnocení.
Nalezněte vhodné dodavatele pro Vaše přepravní zakázky!
Další zajímavé články:
Co se skrývá za úspěchem burzy nákladů od TIMOCOM, není žádným tajemstvím
3 tipy na zabezpečení přepravních kapacit – staňte se přednostním zadavatelem