Úspěšná realizace: Více zákazníků navzdory koronaviru
U spedice Exportcargo není žádná krize na obzoru
Spedici Exportcargo ze Španělska se podařilo i přes současnou obtížnou situaci dosáhnout hospodářského růstu. V tomto článku se dočtete, jak středně velká dopravní firma zvládla rozšířit v době koronaviru svou síť obchodních partnerů a zvýšit svůj obrat.
Opatření k potlačení šíření nemoci Covid-19 tvrdě zasáhla evropskou ekonomiku. Mnoho firem nemohlo svou podnikatelskou činnost vykonávat vůbec nebo jen velmi omezeně. To mělo dopady na odvětví zákazníků a celkově to vedlo k poklesu konjunktury. V důsledku toho zažila logistika a doprava fáze propadu celoevropské poptávky. Také společnost Exportcargo se musela přizpůsobit změnám ve stavu objednávek, a dokonce na určitou dobu zastavit mezinárodní nákladní dopravu.
Velká výzva
Když se firma o 25 zaměstnancích postaví proti celoevropsky pokulhávající ekonomice, zní to trochu jako boj Davida s Goliášem. Stejně jako v tomto biblickém příběhu se zdá, že je nutno postavit se takřka nadpozemské výzvě. Ve Starém zákoně zvítězil David nad obrem Goliášem s pomocí nástroje. Exportcargo Logistica Integral SL, spedice z Almeríe, měla také k dispozici pomůcku, která znamenala rozhodující rozdíl.
Tato španělská spedice je na trhu necelé dva roky a zajišťuje především dovoz a vývoz paletovaných nákladů. Cílem je především západní Evropa. Dopravní firma sázela od samého začátku na digitalizaci. Zaměstnanci měli už před koronavirovou pandemií možnost pracovat z domova. Když pak opatření k potlačení pandemie stále více prohlubovala krizi a španělská vláda nařídila lockdown, byla firma Exportcargo připravena. Disponenti, speditéři a všichni, kdo jinak pracovali v kanceláři, byli na delší dobu odesláni na home office. Díky tomu se podařilo zachovat běžný provoz.
Počet objednávek většiny ostatních španělských spedic se v důsledku koronaviru propadl. V Exportcargo byla nasnadě myšlenka, že i zde to může být brzy stejné. Co tedy dělat, aby se podařilo obrat i nadále udržet? Firma se rozhodla, že pro vyhledávání nových objednávek bude intenzivněji používat Burzu nákladů od TIMOCOM.
Snadné řešení
Firma používá burzu nákladů necelé dva roky. Jejím záměrem bylo přihlásit se do burzy nákladů a zajistit si tak kromě vnitrostátního trhu přepravy do dalších zemí. Mezi ně patří mimo jiné Německo, Belgie, Itálie a Francie, jakož i Velká Británie. Díky používání Burzy nákladů se firmě Exportcargo podařilo trvale rozšiřovat svůj podnikatelský rádius. Spedice patří mezi firmy, které v síti TIMOCOM uveřejňují nejvíce přeprav. „Burza nákladů od TIMOCOM má pro nás velkou přidanou hodnotu“, říká Miguel Ortega, jeden ze dvou jednatelů Exportcargo. „Nejen proto, že do systému můžeme zadávat přepravy a volné vozy. Jejím používáním jsme také našli velkou síť obchodních partnerů, což nám pomohlo v době koronaviru.“
Španělské spedici se od té doby podařilo obrovsky navýšit obrat zboží a přes propad ekonomiky v zemi dokonce přijala nové zaměstnance. V současnosti ve firmě pracuje se Smart Logistics System dvanáct zaměstnanců, kteří zde vyhledávají volné vozy a uveřejňují nabídky přeprav. V plánu je přijmout další zaměstnance, kteří ovládají více jazyků, aby tak bylo možné ještě lépe vyhovět potřebám zákazníků. Navíc byli zaměstnáni samostatní dopravci s malým počtem vozů, kteří doplňují tým Exportcargo jako stálí zaměstnanci.
I přes obtížnou situaci firma zjistila, že v burze nákladů jsou stále uveřejňovány poptávky. Francisco García, jednatel Exportcargo, k tomu říká: “Proto jsme investovali do nových zaměstnanců. Střednědobě vidíme dobré šance, jak s TIMOCOM zůstat ekonomicky silní a věděli jsme, že touto cestou získáme také dlouhodobě více práce.“
Španělští speditéři se dokázali přizpůsobit změněným požadavkům trhu a posílili svůj dosavadní způsob získávání zakázek. Stejně, jako se David postavil Goliášovi s prakem, našla i firma Exportcargo jednoduchý a chytrý nástroj, který jí pomohl se prosadit v obtížné situaci. Miguel Ortega potvrzuje, že bez Smart Logistics System od TIMOCOM by firma koronavirovou krizi nepřečkala.
Firma nejen zvládla překonat tuto obtížnou dobu, nýbrž dokonce zaznamenává zvýšení obratu v porovnání s předchozím rokem.
Chcete se také stát součástí Smart Logistics System od TIMOCOM a rozšířit okruh svých zákazníků? V tom případě se můžete informovat zde.
Mohlo by Vás také zajímat:
Proč dnes již nejsou nutné jízdy naprázdno
Stručný přehled Vašich práv a povinností v případě opožděných plateb.